به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان ، مصطفی سالاری در جلسه بررسی ایجاد هاب لجستیکی در راه آهن گیلان با اشاره به ظرفیت حوزه حمل و نقل ریلی در گیلان اظهار کرد : این نوع از حمل و نقل فرآیند توسعه اقتصادی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد و اساس مبادلات بازرگانی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه راه آهن گیلان به لحاظ موقعیت جغرافیایی در فاصله منطقی تا شهر قرار گرفته،افزود: باید اراضی این محدوده که غالبا دولتی است را به شکل مطلوبی مورد بهره برداری قرار دهیم.
نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: با توجه به وسعت اراضی حاشیه ایستگاه راه آهن رشت این فرصت فراهم است تا برای اولین بار در کشور حمل و نقل ترکیبی را به صورت کامل همراه با طراحی قوی در این محدوده اجرا کنیم.
سالاری با بیان اینکه راه آهن گیلان هم دارای قابلیت مسافربری و هم باربری است،افزود: برای این دو قابلیت باید خدمات لجستیک ویژه ای تعریف شود تا ضمن کاهش هزینه ها، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را به دنبال داشته باشد.
وی گفت: در جریان ارائه خدمات لجستیک نیز شاخه های جدیدی از نیازمندی ها از جمله خدمات رفاهی و عمومی ایجاد می شود که تامین همه اینها می تواند پس از طراحی و برنامه ریزی از سوی بخش خصوصی تامین شود.
سالاری، جانمایی مسیر تردد با دوچرخه و توجه به برخی امکانات و نیازمندی های مسافران همچون اجاره خودروی بدون راننده را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به ظرفیت و دامنه تردد خودروهای منطقه آزاد می توان در بخش ارائه خدمات خودرویی هم عملکرد قابل توجهی را ارائه کرد.
نماینده عالی دولت در گیلان ارائه خدمات در قالب حمل و نقل ترکیبی را موجب ترغیب افراد برای استفاده از حمل و نقل عمومی و نیز کاهش تردد شخصی دانست و یادآور شد: در مناطق ساحلی هم می توان حمل و نقل دریایی کوتاه مقیاس با رویکرد گردشگری را به عنوان یکی از مزیت های ویژه استان مورد توجه قرار داد.
گفتنی است هاب لجستیکی که از آن بهعنوان مراکز لجستیکی نیز یاد میشود، عبارت است از محلی که در آن همه فعالیتهای مرتبط با حمل و نقل، ارائه میشود و دیگر خدمات لجستیکی کالاها در سطوح بینالمللی یا ملی توسط چند متصدی انجام میگیرد.
انتهای پیام
نظر شما